Lo Felibritge
Una conferéncia de Pèire Fabre, rèire Capoulié
Vendredi 11 avril, 17h30Passé
Conditions
Participation libre
Aménagements à l'accessibilité
Handicap moteur

conception graphique : Clémence Fuzier; photo : Wikipédia
Nascut en 1854, lo Felibritge es una associacion literària fondada a l'iniciativa deFrederic Mistral e d'autres escrivans provençals per la defensa e la promocion de la lenga e de la cultura d'òc. Es a l'origina de tot çò qu'existís en matèria de defensa e de promocion de las lengas regionalas.
Pèire Fabre es nascut en 1957 a Marselha. Ensenhant, puèi conselhièr pedagogic especializat dins lo domeni de l'ensenhament de las lengas vivas al près de l'inspector d'acadèmia de Var, es tanben estat formator a l'Institut universitari de formacion dels mèstres de l'Acadèmia de Niça.
A exercit las foncions de capoulié del Felibritge, tretzen successor de Frederic Mistral, de 1992 a 2006. Mèstre en Jòcs de l'Acadèmia dels Jòcs florals de Tolosa, es tanben membre correspondent de l'Acadèmia de Marselha. Sas recèrcas pòrtan sus Frederic Mistral, l'istòria del Felibritge e la literatura provençala. Conferencièr, es intervengut dins mantun collòqui e congrèsses.
A participat a nombre de publicacions cobrissent lo domeni d'Òc, e es l'autor d'un obratge d'entretens, Mistral en eretatge, Autres Tempses, 2002, dins lo qual exprimís clarament sa concepcion de considerar lo Felibritge en defòra de tot fals regionalisme. Es cavalièr dins l'òrdre de las Arts e de las Letras aital coma dins l'òrdre de las Palmas academicas.
Fonts : felibrige.org, wikipédia, edicions de las offray
Conferéncia; Felibritge; Occitan; Lenga; Pierre Fabre; Capoulié; CCOA
Le Félibrige
Une conférence de Pierre Fabre, ancien Capoulié
Vendredi 11 avril, 17h30Passé
Conditions
Participation libre
Aménagements à l'accessibilité
Handicap moteur

conception graphique : Clémence Fuzier; photo : Wikipédia
Né en 1854, le Félibrige est une association littéraire fondée à l'initiative de Frédéric Mistral et d’autres écrivains provençaux pour la défense et la promotion de la langue et de la culture d'oc. Il est à l’origine de tout ce qui existe en matière de défense et de promotion des langues régionales.
Pierre Fabre est né en 1957 à Marseille. Enseignant, puis conseiller pédagogique spécialisé dans le domaine de l’enseignement des langues vivantes auprès de l'inspecteur d’académie du Var, il a aussi été formateur à l’Institut universitaire de formation des maîtres de l’Académie de Nice.
Il a exercé les fonctions de capoulié du Félibrige, treizième successeur de Frédéric Mistral, de 1992 à 2006. Maître ès Jeux de l’Académie des Jeux floraux de Toulouse, il est aussi membre correspondant de l’Académie de Marseille. Ses recherches portent sur Frédéric Mistral, l’histoire du Félibrige et la littérature provençale. Conférencier, il est intervenu dans plusieurs colloques et congrès.
Il a participé à nombre de publications couvrant le domaine d’Oc, et est l’auteur d’un ouvrage d’entretiens, Mistral en héritage, Autres Temps, 2002, dans lequel il exprime clairement sa conception d’envisager le Félibrige en dehors de tout faux régionalisme. Il est chevalier dans l’ordre des Arts et des Lettres ainsi que dans l’ordre des Palmes académiques.
Sources : felibrige.org, wikipédia, éditions des offray
Conférence; Félibrige; Occitan; Langue; Pierre Fabre; Capoulié; CCOA